לקטופרין לטיפול בזיהומים וחוסר ברזל בדם

לקטופרין הינו חלבון ממשפחת הטרנספרין הנמצא באופן מרוכז בחלב יונקים ובמיוחד בקולוסטרום הראשוני. לקטופרין נמצא גם בריריות אחרות בגוף ותפקידו להגן עליהן.

ריכוזו הגבוה בקולוסטרום ובחלב אם נועד להגן מפני זיהומים.

עקב פעילותו בקשירת ברזל הוא יעיל במניעת אספקת ברזל החיוני לשגשוגם של חיידקים, וירוסים, פטריות ותאי סרטן. ( 1234)"תופעת הלוואי" של פעולה זו היא העלאת הברזל בדם, ולפעמים זו מהווה התוויה טיפולית בפני עצמה ואף בטוחה יותר משימוש בתוספי ברזל סינטטיים.

יתרון נוסף של פעולת הלקטופרין הוא במניעת היווצרות ביופילם ואף שיבוש בשלמות ביופילם קיים. ביופילם זוהי שכבה קרומית עמידה המכילה בתוכה מושבה של חיידקים והיא מגנה עליהם ומייעלת את התקשורת בינהם. הביופילם יכול אף לבודד את החיידקים מפני חדירות אנטיביוטיקה ומהווה אחד ממנגנוני עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה.  

ניתן לצרוך פורמולות קולוסטרום מחלב פרה או עיזים בקפסולות או באבקה, אך אלה יכילו כמות לקטופרין נמוכה משמעותית מאשר צריכה של הלקטופרין בצורתו המבודדת והמרוכזת.

בתעשיית המזון אף משתמשים לעיתים בלקטופרין למניעת הצטברות חיידקים.

 מניסיון:

לקטופרין היווה מרכיב משמעותי בטיפול בדלקות חוזרות בדרכי השתן של ביתי (עם חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה). לבדו לא הצליח להכחיד לחלוטין את החיידקים, אך תמונת השתן נראתה נורמלית (מלבד התרבית) וחל שיפור ניכר בסימפטומים  ובריווח הדלקות.

כמו כן, לאחר כחודשיים של שימוש עלתה רמת ההמוגלובין שלה עד מעל הטווח הרצוי, לכן אינו מומלץ לשימוש לטווח ארוך בצורתו המרוכזת. 

רכשתי גם קולוסטרום פרה טרי נוזלי מחוואי, אך גיליתי שכאשר מחממים אותו (על מנת לפסטר) הוא מתגבש ומקבל מרקם כמו של ביצה מקושקשת…הוא גם לא מתקבל טוב בבטן. 

 חייו של עגל תלויים בקבלת כמות מסוימת של קולוסטרום, ולא ניתן לגזול ממנו כמות רבה. מסיבה זו וכתוצאה מתהליכי ייבוש ועיבוד השואפים לשמר את ערכי הקולוסטרום, תוספי קולוסטרום אלה לא זולים. יש אנשים וספורטאים הצורכים תוספי קולוסטרום ומדווחים על שיפורים בריאותיים וחוסן מוגבר, אך מכיון שקולוסטרום מכיל גם גורמי גדילה יש להשתמש בו באופן מושכל. 

גם אנחנו, כל המשפחה,  צרכנו תוסף קולוסטרום לתקופה מסוימת ללא תופעות לוואי, אבל זה לא משהו שנשקיע בו חוץ מאשר לטווח קצר לחיזוק נקודתי. לצורך טיפולי במחלה חיידקית, לקטופרין (לעומת קולוסטרום) הראה תוצאות טובות. 

בסרטון זה אני משתפת כיצד הצלחנו לחסל סופית דלקות חוזרות בדרכי השתן של הבת שלי לאחר שנתיים של טיפולים אנטיביוטיים, שלא פתרו את הבעיה, בנוסף לאמצעים טבעיים.

השילוב המנצח כלל לקטופרין, ד-מאנוז וטיפול בבקטריו-פאג'ים.